+36-1-462-3100 | 1073 Budapest Erzsébet Krt. 6. | [email protected] |
  • írta Erzsébetváros Újság
  • 2025. június. 12. csütörtök
  • 76

Pályázat önkormányzati bérlakásokra

Hivatali Kisokos Plusz
title image

„A legfontosabb, hogy olvassák el alaposan a kiírást és értelmezzék is!”

Huszonkét önkormányzati lakás bérlésére írt ki pályázatot az EVIN Nonprofit Zrt., az önkormányzat ingatlangazdálkodással foglalkozó cége. A beadási határidő június 12. A legfontosabb tudnivalókról kérdeztük dr. Mádai-Lukács Erikát az EVIN lakásgazdálkodási vezetőjét, hogy segítsünk ezzel az érdeklődőknek.

Érdeklődni lehet a következő telefonszámokon: +36 1 352 6855

Dr. Mádai-Lukács Erika 2024 novembere óta vezeti a lakásgazdálkodási területet az EVIN Nonprofit Zrt.-nél. Korábban is hasonló területen dolgozott megyei önkormányzatnál, illetve budapesti kerületi vagyonkezelőnél. A jogi szakdolgozatát is önkormányzati vagyongazdálkodási témából írta, ingatlanforgalmi szakjogász végzettsége is van.

Kik pályázhatnak a pályázatban szereplő bérlakásokra?

Elvárás, hogy VII. kerületi lakcíme legyen a pályázónak. A 30 évnél fiatalabbaktól csak bejelentett lakcímet, a 30 év felettiektől egy igazolt évet kérünk. A kerületi lakcímtől egy esetben tekintünk el, ha az érdeklődő legalább egy éve munkaviszonyban áll az önkormányzattal, vagy valamelyik önkormányzati céggel, szervezettel.

Milyenek a lakások?

A 22 meghirdetett lakásból 17 kisebb 50 négyzetméternél, ezek egyszobásak vagy másfél szobásak, 25 és 48 négyzetméter közöttiek. Van a kínálatban három kétszobás, valamint egy háromszobás és egy 4,5 szobás lakás. Az együtt költözők száma határozza meg, hogy ki mekkorára pályázhat.

Milyen feltételekkel lehet bérelni ezeket a lakásokat?

Felújítási kötelezettséggel adjuk bérbe a lakásokat, amelyeket aztán a bérlőknek kell rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotba hozniuk. A bérlők így az igényeiknek megfelelően, a saját ízlésük szerint alakíthatják át a lakást. Természetesen ehhez kell a tulajdonosi hozzájárulás és később ellenőrizzük is az elvégzett munkákat. Tapasztalatunk szerint többségében nagyon jó minőségben végzik el a bérlők a munkát, hiszen saját maguknak csinálják. Sőt, utána gondosabban is bánnak az ingatlannal.

Minden lakáshoz két megtekintési időpontot biztosítunk, emellett a pályázati felületen, illetve a cégünk és az önkormányzat honlapján is elérhetőek az alaprajzok, valamint egy költségvetés, amit a műszaki irodánk készített el, hogy milyen munkálatok szükségesek az adott lakásban, és ennek mi a becsült költsége.

A rendeletben szerepelnek azok a jövedelemhatárok, amelyek kijelölik, hogy mekkora lakbért fizet a bérlő, illetve jogosult-e szociális lakbérre, de ez utóbbit egy másik eljárásban állapítja meg az önkormányzat. A jelenleg meghirdetett lakásainkra piaci alapon meghatározott lakbér megfizetése mellett lehet pályázni.

Mennyi időre szól a bérlet?

Határozott idejű bérleti szerződést kötünk először egy évre. Ez a felújítási kötelezettség teljesítésének az időszaka. Ha ez jó minőségben, a megállapodás szerint teljesül, akkor további 10 évre határozott idejű bérleti szerződést kötünk a bérlővel.

Mi változott a kiírásban az előző évekhez képest?

Fontos változás a jelen pályázatnál, hogy papíralapon, személyesen is be lehet adni, hogy ne kerüljenek hátrányba azok, akik nem tudják az igénylést online kitölteni.

Idén lehetőséget adunk hiánypótlásra. Online kitöltésnél a rendszer sajátosságaiból adódóan kötelező mezők vannak, tehát nem lehet továbblépni, amíg a pályázó azokat nem töltötte ki. A papíralapú pályázatnál ilyen segítség nincs, így ott szélesebb körben adunk lehetőséget a hiánypótlásra.

Változás, hogy a házastársak, élettársak jelen eljárásban bérlőtársak lesznek, közösen nyújthatnak be pályázatot, arra nincs lehetőség, hogy külön-külön pályázzanak.

Mi az, amiért plusz pont jár, amit díjaz a kiíró?

Ha valaki vállalja, hogy a felújítási költség megtérítését nem kéri, az plusz pontot jelent. Előny a pályázónak, ha jelenleg önkormányzati bérlőnk, és leadja a lakását, amikor megnyeri az új lakást a pályázaton. Előny lehet az is, ha a pályázó egy évnél hosszabb ideje lakik a kerületben, vagy dolgozik az önkormányzatnál. A több év több pontot érhet.

Milyen segítséget kaphatnak a pályázók?

Az ügyfélszolgálatunk telefonon és személyesen is ad tájékoztatást. A kitöltésben viszont nem segíthetünk.

Kik döntenek, és körülbelül mikorra várható döntés?

A Pénzügyi és Kerületfejlesztési Bizottság dönt a pályázatokról, és erre a pályázatok benyújtását követően, tehát június 12-től számítva 90 napjuk van. Szeptember 10-ig kell dönteniük

Pályázat önkormányzati helyiségek bérlésére

Az EVIN a kerület nem lakáscélú, főként utcafronti és udvari földszinti ingatlanjainak hasznosítására is pályázatot hirdet. A pályázóknak vállalniuk kell a helyiség felújítását, amit később a bérleti díjba beszámíthatnak. Újdonság a korábbi hasonló pályázatokhoz képest, hogy a portál és a nyílászárók felújítása is elszámolható, mert a kiíró a kerület utcaképének megújulásához szeretne ezzel hozzájárulni. A kiírás bárki számára nyitott, de bérletidíj-kedvezménnyel támogatja a kerületi bérlőket, valamint azokat, akik Erzsébetváros megújulását és képviselt értékeit megvalósító tevékenységre vennék igénybe a helyiséget. Ilyen például minden, ami a művészeti és kulturális életet gazdagítja, valamint mindaz, ami lakossági hiánypótló szolgáltatásnak minősül az ún. 15 perces városkoncepció alapján. Ennek értelmében akkor igazán élhető egy város vagy városrész, ha a mindennapi élethez szükséges szolgáltatások ennyi időn belül elérhetőek. Ez lehet akár egy orvosi rendelő, egy pékség, egy kávézó vagy egy könyvesbolt.

Pályázati határidő: 2025. május 24-június 19.

A pályázat elérhető: evinpalyazatok.hu

S. Takács Zsuzsanna

kohezios_alap