• írta Adminisztrátor
  • 2021. augusztus. 24. kedd
  • 0

Kizárólagos lakossági parkolóhelyeket jelölnek ki a kerületben.

Emellett mikro-mobilitási pontok felállításával segítik a kerékpárosokat és teszik lehetővé a rollerek szabályos „parkolását”.
title image

Erzsébetváros polgármestere szerint új, európai, zöld közlekedéspolitikára van szükség, melynek részeként, kizárólagos lakossági parkolóhelyeket jelölnek ki a kerületben. Emellett mikro-mobilitási pontok felállításával segítik a kerékpárosokat és teszik lehetővé a rollerek szabályos „parkolását”. Niedermüller Péter szerint, az, hogy „az ember hazamegy este és 20-30 percet kell keringenie, amíg talál egy parkolóhelyet”, nem csak bosszantó, de a levegő minőségére, a környezetre is rendkívül káros.

A kerület polgármestere arról is beszámolt, Erzsébetvárosban a kizárólagos lakossági parkolási rendszer elindításával szükséges megvárni a Blaha Lujza tér átépítése miatti közlekedési korlátozások végét, ami után visszaállhat a korábban bevezetett, de a munkák miatt időlegesen és részben feloldott forgalomcsillapítás.

A kizárólagos lakossági parkolóhelyekről a lakossággal is egyeztetni kíván a kerület vezetése; az elképzelések szerint a kerületben lévő parkolóhelyek 30 százalékát érintené majd a rendszer.

A sajtótájékoztatón Terézváros főpolgármestere jelezte: a VI. kerület körúton belüli részén 405 kizárólagos parkolót alakítanak ki az itt állandó lakcímmel rendelkező helyi lakosoknak. A kijelölt helyeken 18 órától reggel hét óráig csak ők parkolhatnak majd. A szabálytalanul parkolókat október 1-ig csak figyelmeztetik. Soproni Tamás ígérete szerint tapasztalatok és a beérkezett lakossági vélemények birtokában a most kihelyezett tájékoztató táblákat 2 hónap múlva felfestett burkolati jelekkel véglegesítik.

A kizárólagos parkolás régi kérése a belvárosban élőknek, a parkolási gondok megoldása azonban csak egy komplex közlekedési program részeként valósítható meg – erről a főpolgármester kabinetfőnöke beszélt. Balogh Samu szerint a Fővárosi Önkormányzat, a Budapesti közlekedési Központ és a Budapest Közút célja, hogy a kerületekkel együttműködve segítse a fővárosi lakosok hétköznapjait.

Tárgyalások folynak a XIII. és az V. kerülettel is, illetve, ha lesz erre kerületi szándék, akkor Józsefváros és Ferencváros önkormányzatával is egyeztetnek a kizárólagos lakossági parkolási rendszer bevezetéséről.