Péderi Tamás a csarnok ügyvezetője mondja: a rendkívüli
időjárás, a forróság miatt nyáron a Green Market is szünetelt. A fő szervező
ezúttal a Nem adom fel Alapítvány volt. (A vásárt mellettük három résztvevő, a Hello Piac,
a Green Market és a Katakomba Alapítvány támogatja.) A Green Market filozófiája
változatlan. Az újrahasznosításra, az erőforrások kihasználására, a fölöslegesnek
tartott anyagok felhasználására épül. Arra, hogy tudjuk, nem vagyunk gazdagok,
nem tékozolhatunk, amit kidobunk, érték, csak nem akarunk tudni róla. Péderi
Tamás mondja: a vásár továbbra is sikeres, mind az árusok, mind a közönség
körében. Ez jó iránynak látszik. Klasszikus piaci tevékenység a kultúrával társítva.
A piacok visszaszorulásával a Klauzál is arra készül, hogy a felszabaduló teret
a kultúra vegye át. A Green Market szervezői alkalmanként negyven-ötven pulttal
számoltak. Ránézésre ezen az esős vasárnapon hetven-nyolcvan árusítóhely
működött. A vásárlók között feltűnően sok volt a turista. A Green Market a
külföldieket is vonzza. Az árukínálatban a szokottnál is több volt a kulturális
kuriózum, a múlt századi fotógyűjtemény, az archív dzsessz- és rocklemez Oscar
Petersontól a Nazarethig. Vehettünk volna kötött csuklómelegítőt ötezerért,
árvízi hulladékból gyártott plasztikát, százéves zsebórát, porcelán Szent
Családot, táskarádiót. A helyszínt és a műszaki hátteret a csarnok személyzete
biztosította.
A vásársorozat tehát folytatódik. Az érdeklődést látva elmondhatjuk: Green Market prolongálva.