2025. évi pályázati kiírás szénmonoxid érzékelő berendezés igénylésére
PÁLYÁZATI KIÍRÁS
szénmonoxid érzékelő berendezés igénylésére
2025. év
Budapest Főváros VII. kerület Erzsébetváros Önkormányzata Képviselő-testülete Városüzemeltetési Bizottsága a 113/2025. (III 18.) döntése alapján a lakóközösségeknek és az önkormányzati intézmények részére biztonsági berendezések létesítéséhez nyújtandó támogatásról szóló 29/2013. (V.31.) önkormányzati rendeletében foglaltak szerint pályázatot hirdet szénmonoxid érzékelő készülékek igénylésére.
Támogató: Budapest Főváros VII. kerület Erzsébetváros Önkormányzata
A pályázati eljárás lebonyolítója: Budapest Főváros VII. kerület Erzsébetvárosi
Polgármesteri Hivatal Városüzemeltetési Irodája
A benyújtás határideje: A pályázat a támogatási keret kimerüléséig nyújtható be, de legfeljebb 2025. szeptember 15. napja 24:00 óráig. A határidőn túl benyújtott pályázat elutasításra kerül.
A pályázatok elbírálásának tervezett határideje: folyamatos, legfeljebb 2025. november 15.
Rendelkezésre álló forrás
A jelen pályázat kiírásakor az Önkormányzat 2025. költségvetésében 4.000.000,- Ft, azaz négymillió forint támogatási keret áll rendelkezésre a jelen pályázaton résztvevő nyertes pályázók részére.
Pályázók köre
A hagyományos vagy gázfűtéssel rendelkező, a VII. kerület közigazgatási területén lévő
- lakások természetes személy bérlői, tulajdonosai,
- háziorvosi rendelők,
- a VII. kerület fenntartásában lévő önkormányzati intézmények.
A pályázat célja
A pályázat célja a kerületben élők egészségének megőrzése, biztonságérzetének javítása.
A támogatás formája, mértéke
A támogatás vissza nem térítendő természetbeni támogatás.
A támogatás lakásonként 7 évente, a lakás szobaszámával megegyező darabszámban igényelhető.
A korábbi nyertes pályázatban nem megjelölt szobákra ez a korlátozás nem vonatkozik! A készülék felszerelésének költsége a pályázót terheli.
A pályázat benyújtásához szükséges dokumentumok:
- kitöltött „Pályázati Adatlap” (a pályázati kiírás 1. melléklete),
- magántulajdonban lévő lakás vagy bérlemény esetében a társasház közös képviselőjének igazolása a lakásban lévő fűtésről és melegvíz készítő készülékről (a pályázati kiírás 2. melléklete),
- önkormányzati tulajdonban lévő lakás esetében az EVIN Nonprofit Zrt. (ügyfélfogadás: 1072 Budapest, Klauzál tér 11. (Klauzál téri piac, galéria) igazolása a lakásban lévő fűtésről és melegvíz készítő készülékről (a pályázati kiírás 3. melléklete),
- intézmény, háziorvosi rendelő esetében a vezető nyilatkozata a fűtésmódról és a melegvíz készítő készülékről (a pályázati kiírás 4. melléklete),
- nyilatkozat, mely szerint a pályázó a pályázat benyújtását megelőző 7 évben nem nyert támogatást szénmonoxid érzékelő berendezésre a jelenleg megpályázott szobák tekintetében (a pályázati kiírás 5. melléklete),
- amennyiben releváns átláthatósági nyilatkozat (a pályázati kiírás 6. melléklete),
- vállalkozási formában működő háziorvosi rendelő esetén az átláthatósági nyilatkozat melléklet kitöltendő,
- amennyiben a lakás cég székhelyként van bejelentve, az átláthatósági nyilatkozat kitöltendő a cégre vonatkozóan,
- ha a pályázó nem azonos a magánszemély tulajdonossal, hozzájáruló nyilatkozat (7. melléklet) kitöltése és csatolása szükséges.
A pályázati dokumentáció nem elektronikus úton történő benyújtása esetén annak hitelesítéséül a Pályázati adatlap utolsó oldalát két helyen alá kell írni, valamint a nyilatkozatokat is szükséges aláírni, illetve aláíratni.
A pályázat benyújtásának módja és helye:
A Pályázati kiírás és mellékletei az alábbi módokon szerezhetők be:
letölthetőek az Önkormányzat honlapjáról (www.erzsebetvaros.hu), vagy átvehetőek Budapest Főváros VII. Kerület Erzsébetvárosi Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálatain (Budapest VII. kerület Erzsébet krt. 6. vagy Budapest VII. kerület Garay utca 5.). Az Ügyfélszolgálatok nyitvatartása megegyezik a hivatali ügyfélfogadással. Keddenként 8:00-tól 12:00 óráig, szerdánként 8:00 órától 12:00 óráig majd 13:00 órától 18:00 óráig, csütörtökönként pedig 13:00 órától 16:00 óráig (a pályázati dokumentáció díjmentes),
vagy az erre vonatkozó igény telefonon (06-1-462-3225) vagy e-mailben ([email protected]) történő jelzését követően megküldésre kerül elektronikusan az igénylő részére.
- A pályázat a pályázati kiírás meghirdetését követően azonnal beadható és folyamatosan történik a döntés-előkészítés.
- A pályázat benyújtásának módja: postai úton postai ajánlott küldeményként az Önkormányzat címére (1073 Budapest, Erzsébet krt. 6.) feladni egy példányban papír alapon és egy példányban elektronikus adathordozón (CD, DVD) PDF formátumban. A borítékra kérjük ráírni: „2025. évi szénmonoxid érzékelő berendezés pályázat” vagy
- elektronikusan, azaz ügyfélkapun/cégkapun keresztül (Hivatali kapu elérhetőség: rövid név: BPVIIPH KRID kód:500127390) lehet benyújtani.
- személyesen: papír alapon egy példányban, zárt borítékban a Polgármesteri Hivatal ügyfélszolgálatain (1073 Budapest, Erzsébet krt. 6. sz. alatti, vagy Budapest VII. kerület Garay u. 5. sz. alatti Polgármesteri Hivatal épületében) keddenként 8:00 órától 12:00 óráig, szerdánként 8:00 órától 12:00 óráig, majd 13:00 órától 18:00 óráig, csütörtökönként pedig 13:00 órától 16:00 óráig.
A zárt borítékra kérjük ráírni: 2025. évi szénmonoxid érzékelő berendezés pályázat.
- Postai feladás esetén, a borítékon szereplő postai bélyegzőn lévő dátum számít a benyújtás időpontjának. Elektronikus úton, azaz ügyfélkapun, cégkapun keresztül (Hivatali kapu elérhetőség: rövid név: BPVIIPH KRID kód:500127390) történő feladás esetén az elküldés időpontja számít a benyújtás időpontjának.
- A döntés-előkészítési munkákat a Polgármesteri Hivatal végzi.
- A pályázatokat az Önkormányzat Képviselő-testületének Városüzemeltetési Bizottsága bírálja el.
A pályázat benyújtása során pályázati díjat nem kell fizetni.
A beérkezett pályázatok szabályszerűségi, formai és tartalmi felülvizsgálatra kerülnek, melyet a Hivatal Városüzemeltetési Irodája folyamatosan végez. Szükség szerint hiánypótlásra hívja fel a pályázót az alábbiak szerint:
- A Hivatal Városüzemeltetési Irodája a pályázót a hiánypótlás kézhezvételétől számított legfeljebb 10 munkanapos hiánypótlási határidő megjelölésével írásban (tértivevényes levélben, helyi önkormányzati képviselő által vagy amennyiben releváns hivatali kapun keresztül) hívja fel hiánypótlásra.
- A pályázat hiánypótlására egy alkalommal van lehetőség mind a pályázati adatlap, mind pedig a csatolandó dokumentumok tekintetében.
A hiánypótlás benyújtása:
- személyesen vagy postai úton:
papír alapon egy példányban, zárt borítékban személyesen a Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálatain (Budapest VII. kerület Erzsébet krt. 6. vagy Budapest VII. kerület Garay utca 5.) hivatali időben. Az Ügyfélszolgálatok nyitva tartása megegyezik a hivatali ügyfélfogadással. Keddenként 8:00-tól 12:00 óráig, szerdánként 8:00 órától 12:00 óráig majd 13:00 órától 18:00 óráig, csütörtökönként pedig 13:00 órától 16:00 óráig. A borítékra kérjük ráírni: „2025. évi szénmonoxid érzékelő berendezés pályázat hiánypótlás”.
- Postai úton postai ajánlott küldeményként az Önkormányzat címére (1073 Budapest, Erzsébet krt. 6.). A borítékra kérjük ráírni: „2025. évi szénmonoxid érzékelő berendezés pályázat hiánypótlás”. Postai feladás esetén, a borítékon szereplő postai bélyegzőn lévő időpont számít a benyújtás időpontjának.
- elektronikusan:
a https://epapir.gov.hu (hivatali elérhetőség rövid név: BPVIIPH, KRID kód:500127390)
A levélhez kérjük csatolni a pályázat benyújtásához szükséges dokumentumokat - lehetőleg pdf - formátumban, amelynek kérjük szíves hitelesítését az Azonosításra Visszavezetett Dokumentumhitelesítés (AVDH) szolgáltatással.
Elektronikus úton, azaz ügyfélkapun, cégkapun keresztül történő feladás esetén az elküldés időpontja számít a benyújtás időpontjának.
- Az át nem vett hiánypótlási felhívás esetén a kézbesítés általános szabályai szerint beáll a kézbesítési vélelem.
A pályázat lebonyolításának módja:
A pályázatok döntés-előkészítése, elbírálása folyamatos és a beérkezés sorrendjében történik.
- A döntés-előkészítési munkákat a Hivatal Városüzemeltetési Irodája végzi.
- A pályázatokat Budapest Főváros VII. kerület Erzsébetváros Önkormányzata Képviselő-testületének Városüzemeltetési Bizottsága bírálja el.
A döntésről való értesítés
- A Hivatal a döntésről írásban (tértivevényes levélben vagy elektronikusan hivatali kapun keresztül, illetve helyi önkormányzati képviselő általi kézbesítéssel) értesíti a pályázókat a pályázat eredményéről.
- A pályázattattal kapcsolatos döntések a www.erzsebetvaros.hu honlapon is közzétételre kerülnek.
A berendezések átadása
- A pályázók a nyertességükről való értesítés szerint személyazonosítást követően vehetik át a helyi önkormányzati képviselőjüktől vagy a Hivatal Budapest VII. kerület Erzsébet krt. 6. sz. alatti épületében a Városüzemeltetési Iroda munkatársától a döntésben meghatározott darabszámú berendezést átvételi elismervény ellenében.
- Ha a pályázó a berendezést nem személyesen veszi át, az azt átvevő személynek be kell mutatnia a pályázó két tanú által igazolt meghatalmazását.
- Amennyiben a pályázó a támogatás elnyeréséről szóló értesítés kézhezvételétől számított 30 napon belül neki felróható okból a berendezést nem veszi át, elveszti a jogát a berendezés átvételére. Az át nem vett értesítés esetén a kézbesítés általános szabályai szerint beáll a kézbesítési vélelem.
A berendezés(ek) átvételét követően a pályázat lezártnak tekintendő.
A döntést megalapozó értékelési szempontok:
A pályázatok beérkezési sorrendje.
- Azonos beérkezési időpont esetén:
§ a készülék veszélyességi fokozata az alábbiak szerint:
- hagyományos (fa-, széntüzelésű),
- cserépkályhába épített gáz fűtőtest (héra),
- kéménybe kötött gázkonvektor,
- kéménybe kötött fürdőszobai gázmelegítő,
- gázkonvektor (parapet)
- nyílt égésterű cirkó/kazán.
- Azonos veszélyességi fokozatú készülékek esetén a veszélyeztetett személyek számát kell figyelembe venni.
- Amennyiben azonos a veszélyeztetettek száma is, a veszélyeztetett kiskorúak száma határozza meg a sorrendet.
A döntés alapján a pályázónak juttatható berendezés darabszáma kevesebb is lehet az igényeltnél.
A pályázat elutasításra kerül, ha
- a pályázat nem a benyújtásra meghatározott határidőn belül került benyújtásra,
- a pályázó nem a pályázati kiírásban meghatározott lehetséges támogatást igénylői körbe tartozik,
- a pályázat nem az előírt módon, pl. e-mailben került benyújtásra,
- vállalkozási formában működő háziorvosi rendelő esetén, ha nem kerül igazolásra, hogy a pályázó átlátható szervezetnek minősül az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 1. § 4. pontja és 50. § (1) bekezdés c) pontja szerint.
- ha a lakásban vállalkozás működik,
- ha a lakás cég székhelyként van bejelentve, és nem kerül igazolásra, hogy a cég átlátható szervezetnek minősül az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 1. § 4. pontja és 50. § (1) bekezdés c) pontja szerint.
- ha 7 éven belül ugyanazokra a szobákra nyújt be pályázatot, amelyekbe korábban szénmonoxid érzékelő berendezést kapott pályázat keretében.
Jogorvoslat
A pályázó a döntéssel szemben jogorvoslattal élhet a döntés kézhez vételétől számított 10 munkanapon belül.
- A jogorvoslati kérelem benyújtásának módja:
- postai úton postai ajánlott küldeményként feladni az Önkormányzat címére (1073 Budapest, Erzsébet krt. 6.) egy példányban. A borítékra kérjük ráírni: „2025. évi szénmonoxid érzékelő berendezés pályázat jogorvoslati kérelem”.
· Postai feladás esetén, a borítékon szereplő postai bélyegzőn lévő időpont számít a benyújtás időpontjának. Vagy
- elektronikusan:
· a https://epapir.gov.hu (hivatali elérhetőség rövid név: BPVIIPH, KRID kód:500127390)
· A levélhez kérjük csatolni a pályázat benyújtásához szükséges dokumentumokat - lehetőleg pdf formátumban, - amelynek kérjük szíves hitelesítését az Azonosításra Visszavezetett Dokumentumhitelesítés (AVDH) szolgáltatással.
· Elektronikus úton, azaz ügyfélkapun, cégkapun keresztül történő feladás esetén az elküldés időpontja számít a benyújtás időpontjának. Vagy
- személyesen:
· A Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálatain (Budapest VII. kerület Erzsébet krt. 6. vagy Budapest VII. kerület Garay utca 5. ) hivatali időben. Az Ügyfélszolgálatok nyitvatartása megegyezik a hivatali ügyfélfogadással. Keddenként 8:00-tól 12:00 óráig, szerdánként 8:00 órától 12:00 óráig majd 13:00 órától 18:00 óráig, csütörtökönként pedig 13:00 órától 16:00 óráig. A borítékra kérjük ráírni: „2025. évi szénmonoxid érzékelő berendezés pályázat”.
A jogorvoslati kérelemről való döntést a Hivatal Városüzemeltetési Irodája készíti elő.
A jogorvoslati kérelemről a Városüzemeltetési Bizottság dönt.
Nyilvánosság
A pályázaton részt vevő a pályázat benyújtásával egyben hozzájárul ahhoz, hogy az eljárás során rögzített adatokat az Európai Parlament és Tanács 2016/679. számú rendelete (GDPR), valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (továbbiakban: Infotv.) rendelkezéseit betartva, a támogatást nyújtó Budapest Főváros VII. kerület Erzsébetváros Önkormányzata, valamint a támogatási döntést előkészítő- és a támogatási döntést meghozó szerv a pályázattal, a pályázati eljárással és a támogatási döntéssel összefüggésben kezelje.
A pályázat benyújtója felelősséget vállal arra vonatkozóan, hogy a pályázati eljárás során az általa benyújtott anyagban szereplő természetes személyek adatainak kezelése jogszerűen történt, az érintettek a szükséges tájékoztatást megkapták.
A pályázó tudomásul veszi, hogy az Infotv. 1. melléklete alapján a pályázók adatai és a pályázat eredménye az Önkormányzat hivatalos honlapján (www.erzsebetvaros.hu) nyilvánosságra kerülnek.
Nyertes pályázó tudomásul veszi az Infotv. azon rendelkezését, mely szerint az a természetes személy, jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy amely az államháztartás alrendszerébe tartozó valamely személlyel pénzügyi vagy üzleti kapcsolatot létesít, köteles e jogviszonnyal összefüggő közérdekből nyilvános adatra vonatkozóan - erre irányuló igény esetén - bárki számára tájékoztatást adni.
A jelen pályázati kiírásban nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, a helyi lakóközösségek és az önkormányzati intézmények részére biztonsági berendezések létesítéséhez nyújtott támogatásról szóló 29/2013. (V.31.) önkormányzati rendeletben foglaltak, valamint a tárgyhoz kapcsolódó egyéb jogszabályok vonatkozó rendelkezései az irányadók.
A pályázattal kapcsolatban további felvilágosítást ad hivatali munkaidőben a Hivatal Városüzemeltetési Irodájának munkatársa Rutkai Noémi a +36-1-462-3222-ös telefonszámon, vagy kérdéseiket elküldhetik a [email protected] e-mail címre.
Budapest, 2025.