Ne tűrj tovább! Erzsébetváros tavaly beüzemelte a Megoldás Vonalat, hogy még jobban figyeljen rád. Ha bejelentesz egy problémát, öt különböző szervezet ugrik rá, és megoldja. Ne posztolj, ne panaszkodj, inkább tárcsázd az éjjel-nappal ingyenesen hívható zöldszámot vagy küldj üzenetet! Van megoldás. Mert a kerületed figyel és cselekszik.
A legújabb Önkormányzati Kisokos elérhető a közintézményekben, a polgármesteri hivatalban. A kiadvány abban segít, hogy ügyeink intézése során mikor és milyen irodát, vagy melyik cégünket kell felkeresni. A kisokost kiegészítve további okosságokkal szeretnénk segíteni olvasóinkat: részletezzük, hogy mivel foglalkozik, és mivel nem foglalkozik a hivatal. Ezúttal az Erzsébetvárosi Megoldás Vonalat vesszük górcső alá.
Aki segít: Sedlák Tibor igazgató.
Erzsébetváros titkos fegyvere a káosz ellen
Tavaly indította el ezt a csatornát az önkormányzat: ezzel is segítve a lakossági problémák gyors megoldását. Az Erzsébetvárosi Rendészeti Igazgatóságon találhatjuk meg a Megoldás Vonal főhadiszállását, ahol napi 24 órában reagálnak a bejelentésekre, akár írásban, akár telefonon érkezik megkeresés, tudjuk meg az igazgatótól. A bejelentést a diszpécser visszaigazolja, és dönt arról, hogy kinek a hatáskörébe tartozik az ügy. Amennyiben nem a rendészethez, továbbítják az illetékesekhez a lakossági jelzést. „Attól függően, hogy milyen intézkedést kíván a jelzés, akár órák alatt is megoldják a problémát, például egy kupac szemét eltüntetését. Persze, ha egy közlekedési tábla elhelyezését kérik a lakosok, hónapok is eltelhetnek a megoldásig”. Az ERI mellett a Bischitz központ, az Erzsébetváros Kft., az EVIN és a polgármesteri kommunikációs kabinet vesz részt a Megoldás Vonal munkájában.
A problémák 95%-a köztisztasággal, közrenddel, közbiztonsággal kapcsolatos, tehát legtöbb feladata az ERI munkatársainak van. Az elmúlt húsz év gyakorlata szerint az emberek inkább direktben hívják a rendészeket, de a Megoldás Vonalat is egyre gyakrabban veszik igénybe, mondja Sedlák Tibor. Minden bejelentéssel foglalkoznak, az intézkedésről pedig tájékoztatják a bejelentőt.
Miben tud segíteni a Megoldás Vonal csapata?
Jöjjön néhány példa:
Vakolat hullik a fejemre, életveszélyes a házfal.
Valaki eltorlaszolta a járdát a kocsijával.
Hegyekben áll a szemét a sarkon.
Illegális hulladék került a házunk elé.
Agyamra megy, hogy ordítoznak az utcán.
Folyamatosan bejárkálnak a házunkba vizelni, és kábítószerezni.
Zavarodottan beszél idős szomszédom, nem tudom, kihez forduljak.
Az egyik lakásban szerintem munkásszálló működik, húszan laknak benne.
Megint találtam ágyi poloskát otthon, segítsenek!
Miben NEM tud segíteni a Megoldás Vonal?
Talán az eddigi legérdekesebb kérés volt:
„Lejárt a bankkártyám, mit csináljak?”
Ez a téma nem tartozik a Megoldás Vonalra.
Tücsök és Bogár Erzsébetvárosban
Most lakossági bejelentésekből szemezgetünk, ahogy tette ezt a Ludas Matyi hetilap a Tücsök és Bogár rovatban. Az újság hasábjain Peterdi Pál csipkelődött nyelvi hibákon, elszólásokon, hibás szalagcímeken. Mi csak idézünk, kommentár nélkül.
„Éjszaka futkosnak a körfolyosón az érett nők és férfiak, akik olyanok, mintha drog hatása alatt lennének. És nekünk is odafújnak egyet-kettőt.”
„2024. decemberben elájultam az utcán. Napokig fájdalomcsillapítót szedtem, ennek köszönhetően tudtam aludni. Amikor abbahagytam a gyógyszer szedését tapasztaltam, hogy a felettem lévő lakó általam meg nem nevezhető zajt csinál éjjel, nappal.”
„Kapás van, tahó parkoló lehetetleníti el a gyalogos közlekedést, oly mértékben felállt a járdára. Elszállítást kérünk!”
Török Zsuzsa